Om deze website goed te laten functioneren, gebruiken wij cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je hiermee akkoord gaat.

Klik hier om deze melding te verbergen

vierde editie GO! magazine

21 november 2017

Benut je het potentieel van investeringen wel volledig?

Denk eens even terug waar jouw bedrijf vorig jaar rond deze tijd stond. Als je deel uitmaakt van de groeiende groep bedrijven in de creatieve sector die profiteert van de aantrekkende economie, dan is de kans groot dat de persen nu vaker en harder  draaien. Dat je meer ontwerpt, uitgeeft of verkoopt.

Bij veel bedrijven wordt gelukkig ook weer geïnvesteerd. Bijvoorbeeld in drukpersen met een hogere doorloopsnelheid, een lagere inschiet en vooral extra capaciteit om de toenemende vraag naar drukwerk, kartonnage en verpakkingsmateriaal op te vangen. Maar ook in de ontwikkeling van nieuwe producten of het aantrekken van accountmanagers, nabewerkers, vormgevers, operators en dtp’ers die erbij komen om het werk af te krijgen.

Vaak gaan we ervan uit dat we er daarmee zijn. Maar mogen we je even triggeren? Haal je wel alles uit die dure investering die je net gedaan hebt? Of het nu gaat om de aanschaf van een nieuwe machine, de introductie van een nieuw product, de uitbreiding van je team of een nieuwe visie, missie en strategie voor je bedrijf; ze vragen vaak meer én andere
competenties van je medewerkers. Als je daar geen aandacht aan besteedt, is de kans klein dat je alles uit vernieuwing en verandering haalt.

Dus misschien is dit een mooi moment om even stil te staan bij je investeringstrategie voor je meest kostbare bezit. Heb je de mensen in huis die je kunnen helpen om verder te groeien? Zijn de medewerkers die je in dienst hebt in staat om mee te bewegen? Hoe ga je de instroom in jouw bedrijf verhogen? Hebben jouw leidinggevenden de skills om nieuwe talenten te coachen? Kunnen jouw managers ervaren vakkrachten helpen bij een volgende stap in hun ontwikkeling?

Zomaar wat vragen die wat ons betreft elk bedrijf in de creatieve sector zich zou moeten stellen. Gelukkig hoef je de antwoorden niet alleen te bedenken. In deze nieuwe uitgave van GO! Magazine delen ondernemers, hr-professionals en cursisten uit de sector hun ervaringen met jou. En ontdek je hoe we jou kunnen helpen. Met een aanbod dat varieert van
een introductiecursus of een korte workshop tot een serie incompany trainingen of een BBL-opleiding.

In deze editie van GO! magazine lees je er meer over en delen diverse bedrijven uit onze sector hun ervaringen, tips én trucs.
Download of bestel de derde editie van GO! magazine en laat je inspireren.