Om deze website goed te laten functioneren, gebruiken wij cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je hiermee akkoord gaat.

Klik hier om deze melding te verbergen

Zesde editie GO! magazine

21 december 2018

Voor welke medewerkers kan jij kansen creëren?

Nog maar een paar jaar geleden namen bedrijven in de grafimediabranche noodgedwongen afscheid van medewerkers, nú hebben we ze juist weer hard nodig. Het aantal vacatures neemt toe, bedrijven moeten steeds meer moeite doen om lege plekken op te vullen. Als dat ze al lukt. Daar kunnen we over klagen, maar dat helpt weinig.Nog maar een paar jaar geleden namen bedrijven in de grafimediabranche noodgedwongen afscheid van medewerkers, nú hebben we ze juist weer hard nodig. Het aantal vacatures neemt toe, bedrijven moeten steeds meer moeite doen om lege plekken op te vullen. Als dat ze al lukt. Daar kunnen we over klagen, maar dat helpt weinig.

Ook op andere plekken in de sector leiden de uitdagingen tot nieuwe vormen van creativiteit. Zo zien we een toenemend aantal bedrijven investeren in de ontwikkeling van medewerkers en teams. Werken aan een hogere output, minder verspilling en stijgende arbeidsproductiviteit; het zijn ook manieren om in te spelen op krapte op de arbeidsmarkt.

Andere bedrijven besluiten niet langer te wachten op de kandidaat met ervaring en het perfecte cv, maar creëren leerwerkplekken voor jongeren of zij-instromers. En ontdekken dat juist in deze doelgroep mensen zitten die met hun frisse blik en motivatie nieuwe energie brengen binnen hun bedrijf.

Minstens zo belangrijk is het binden van bestaande medewerkers nu het lastig is nieuwe mensen te vinden. Eén van de belangrijkste manieren om dat te doen is door perspectief te bieden. Ga samen met je medewerkers op zoek naar wat ze drijft in hun werk, waarin ze willen groeien en biedt ze ontwikkelingsmogelijkheden die daar bij aansluiten. Je zult merken dat zo’n aanpak zich vertaalt in een grotere loyaliteit.

In deze editie van het GO! magazine lees je hoe bedrijven in de grafimediabranche op verschillende manieren kansen pakken. Hoe ze kansen creëren voor medewerkers. En hoe medewerkers nieuwe kansen zien en zo van grotere waarde worden voor hun bedrijf. Het verschil tussen succesvolle bedrijven en minder succesvolle bedrijven? Dat zit hem niet in de omstandigheden. Wat het verschil maakt, is de manier waarop ze met die omstandigheden omgaan.

In ons GO! magazine delen diverse bedrijven uit onze sector hun ervaringen, tips én trucs.
Download of bestel de zesde editie van GO! magazine via communicatie@goc.nl en laat je inspireren.