Om deze website goed te laten functioneren, gebruiken wij cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je hiermee akkoord gaat.

Klik hier om deze melding te verbergen

onderzoeken & publicaties

GOC voert onafhankelijke onderzoeken uit op verschillende terreinen binnen het onderwijs. Al deze onderzoeken zijn beschikbaar voor onderwijsinstellingen, met als doel de informatie te gebruiken bij het nemen van (beleids-)beslissingen zodat vroegtijdig kan worden ingespeeld op bewegingen in de maatschappij.

131 resultaten

  • Trends 2017: Volg mij maar!

    GOC

    Onderzoek: (2017) GOC

    Het thema van Trends 2017 is automatisering en robotisering. De komende jaren gaan routinematige banen verdwijnen. Automatisering wordt ingezet om efficiënter te werken en niet codificeerbare werkzaamheden zullen altijd door mensen worden verricht. Mens en techniek gaat elkaar daarom steeds meer aanvullen. De sociale vaardigheden die daardoor belangrijk worden zijn o.a. samenwerken, flexibiliteit en analytisch en empatisch vermogen.

  • Grafimedia in cijfers 2016

    GOC

    Onderzoek (2017) GOC

    Een overzichtelijk boekje met waardevolle cijfers en informatie over de grafimediabranche. In opdracht van het A&O Fonds grafimediabranche brengt GOC deze uitgave jaarlijks uit. De uitgave zoomt in op de branche in het algemeen, de arbeidsmarkt en er is een deel gericht op KVGO-leden. De cijfers bieden een gedegen onderbouwing voor de ontwikkelingen die zichtbaar zijn. Faillissementen in de grafimediabranche zijn afgenomen en de export van grafische producten doet het goed.

  • Trends 2015/16: De mens een merkwaardige trend

    GOC

    Trends in de creatieve industrie (2016) GOC

    De mens is de merkwaardige trend in de creatieve industrie. Het is echter wel een factor waarmee de komende jaren rekening gehouden dient te worden. De mens is namelijk de motor achter innovatie, samenwerking en sociale cohesie. Lees er alles over in deze uitgave van Trends 2015/16. De digitale uitgave van Trends kunt u hier kosteloos downloaden als PDF. Wilt u liever een gedrukt exemplaar, dan kunt u dat hieronder bestellen.

  • Grafimedia in cijfers 2015

    GOC

    (2015) GOC

    Een overzichtelijk boekje boordevol waardevolle cijfers en informatie over de grafimediabranche. Dat is de publicatie Grafimedia in cijfers 2015. De publicatie wordt sinds 2005 uitgegeven en is een waardevolle bron van informatie voor de branche en het A&O Fonds Grafimediabranche. De publicatie zoomt in op de branche in het algemeen, de arbeidsmarkt en er is een deel gericht op KVGO-leden. De cijfers bieden een gedegen onderbouwing voor de ontwikkelingen die zichtbaar zijn.

  • Duurzame inzetbaarheid in de grafimediabranche

    GOC

    onderzoeksrapportage (2015) GOC

    In de grafimediabranche vinden technologische en organisatorische innovaties plaats die gepaard gaan sterke veranderingen op het gebied van werkgelegenheid, loopbanen en inzetbaarheid van werknemers. De rapportage geeft een indringend beeld van deze veranderingen in zowel kwalitatieve als kwantitatieve zin. Dit onderzoek wordt medegefinancieerd door de Europese Unie ESF.

  • Cultuurmarketing onderzoek 2014: sector zet in op hogere bezoekersaantallen

    (2014)

    Cultuurmarketing doet jaarlijks onderzoek onder cultuurmarketeers. Dit jaar kregen we een recordaantal inzendingen te verwerken. Ruim 650 marketeers deden mee aan het onderzoek, waarin actuele ontwikkelingen in het vakgebied, de kennisbehoefte van marketeers en trends in de sector in kaart worden gebracht. In dit artikel presenteren we de belangrijkste resultaten van het Cultuurmarketing onderzoek 2014.

  • Trends 2014: Vind je draai

    GOC

    Trends in de creatieve industrie (2014) GOC

    Ben jij voorbereid op de netwerkeconomie? En wist je dat de de creatieve industrie tot de meest innovatieve sectoren van NL behoort, maar moeite heeft deze te verzilveren? Lees er alles over in deze uitgave van Trends 2014.

  • 2020 starts tomorrow

    GOC

    Meet companies and employees of 2020 (2014) GOC

    In ‘2020 starts tomorrow’ you can meet 5 companies and 10 employees from the media- and Communications industry in the year of 2020. In this way you can learn all about their business, their talents and their value in the near future.

  • 2020 begint morgen!

    GOC

    Onderzoek:toekomstprofielen (2013)

    In ‘2020 begint morgen’ maak je kennis met 5 bedrijven en 10 personen uit de media- en communicatiesector in 2020. Zo kom je alles te weten over hun business, hun talenten en toegevoegde waarde.

  • Grafimedia in cijfers 2013

    GOC

    (2013) GOC

    Grafimedia in cijfers 2013 maakt de laatste stand van zaken in de grafimediabranche inzichtelijk. Dit is een gezamenlijke uitgave van A&O Fonds Grafimedia en GOC.

  •  |<  < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  >  >|