Om deze website goed te laten functioneren, gebruiken wij cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je hiermee akkoord gaat.

Klik hier om deze melding te verbergen
  • Alliander - We want more
  • Landschap
  • Wilde life

media & communicatie

onderzoeken & publicaties

Diverse onderzoeken en publicaties gericht op de media & communicatie branche.

132 resultaten

  • Cultuurmarketing onderzoek 2014: sector zet in op hogere bezoekersaantallen

    (2014)

    Cultuurmarketing doet jaarlijks onderzoek onder cultuurmarketeers. Dit jaar kregen we een recordaantal inzendingen te verwerken. Ruim 650 marketeers deden mee aan het onderzoek, waarin actuele ontwikkelingen in het vakgebied, de kennisbehoefte van marketeers en trends in de sector in kaart worden gebracht. In dit artikel presenteren we de belangrijkste resultaten van het Cultuurmarketing onderzoek 2014.

  • Trends 2014: Vind je draai

    GOC

    Trends in de creatieve industrie (2014) GOC

    Ben jij voorbereid op de netwerkeconomie? En wist je dat de de creatieve industrie tot de meest innovatieve sectoren van NL behoort, maar moeite heeft deze te verzilveren? Lees er alles over in deze uitgave van Trends 2014.

  • 2020 starts tomorrow

    GOC

    Meet companies and employees of 2020 (2014) GOC

    In ‘2020 starts tomorrow’ you can meet 5 companies and 10 employees from the media- and Communications industry in the year of 2020. In this way you can learn all about their business, their talents and their value in the near future.

  • 2020 begint morgen!

    GOC

    Onderzoek:toekomstprofielen (2013)

    In ‘2020 begint morgen’ maak je kennis met 5 bedrijven en 10 personen uit de media- en communicatiesector in 2020. Zo kom je alles te weten over hun business, hun talenten en toegevoegde waarde.

  • Monitor creatieve industrie 2012

    Onderzoek: (2013) Gemeente Amsterdam - Bureau Onderzoek en Publicatie

    De Monitor Creatieve Industrie 2012 is de zesde uitgave waarin de ontwikkelingen in de creatieve industrie in kaart worden gebracht. In deze monitor wordt aandacht besteed aan de creatieve industrie in de Metropoolregio Amsterdam (MRA) in vergelijking met Nederland en een vijftal gemeenten: Almere, Amsterdam, Haarlem, Hilversum en Zaanstad.

  • subsidiegids 2013

    GOC

    inventarisatie van subsidieregelingen (2013)

    Het volgen van een cursus of opleiding is een belangrijk onderdeel van personeelsontwikkeling binnen bedrijven. Goede scholing is een investering die zich terugverdient, en dankzij tal van subsidies en kortingsregelingen kost scholing vaak minder dan je denkt. Echter, deze regelingen zijn aan constante verandering onderhevig. GOC en het A&O fonds Grafimediabranche hebben daarom een inventarisatie van actuele subsidieregelingen gemaakt en deze ondergebracht in de subsidiegids 2013.

  • Topsectoren: beeld en ontwikkeling

    Onderzoeksrapport: (2013) Panteia BV, Ondernemerschap.nl

    Doel van het rapport “Topsectoren: beeld en ontwikkeling” is het geven van het beeld van de structuur en ontwikkeling van de topsectoren in Nederland. Van de negen topsectoren, die centraal staan in het bedrijvenbeleid van het kabinet, zijn zogeheten ‘factsheets’ gemaakt. Bij elke factsheet is een toelichtende tekst geschreven, die ingaat op zowel de structuur als de ontwikkeling van de betreffende topsector. Op pagina 21 begint het hoofdstuk over de creatieve industrie.

  • Trends 2013: zoek de cashcow

    GOC

    Design Thinking (2013)

    'Zoek de cashcow', dat is de titel van Trends in de creatieve industrie 2013. Naast de laatste trends en ontwikkelingen in de creatieve industrie, ligt de focus op de toepassing van Design Thinking binnen organisaties.

  • Crossover Works #1, innoveren met de creatieve industrie

    Publicatie: (2013) Federatie Dutch Creative Industries

    Chirurgen die wat leren van de Wii-U, cradleto-cradle mode, een smart highway, snuitbal voor varkens, slimme kasverlichting, of een bushokje als zelfvoorzienend oplaadpunt. Het is maar een greep uit de vele cross-over projecten in dit boekje. Kijk, blader, lees, en laat je inspireren door mooie voorbeelden van kruisbestuivingen met de creatieve industrie.

  • HRM practices and low occupational status older workers

    (2013) Employee Relations Vol. 35 No 3 2013 p. 339-355

    Verslag van onderzoek onder creatieve beroepsbeoefenaren in Nederland. Thema’s: ervaringen met personeelsbeleid in relatie tot flexibel werk, functie invulling, beoordeling, opleiding, erkenning en respect, en wens tot eerder stoppen met werken.

  •  |<  < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  >  >|