Om deze website goed te laten functioneren, gebruiken wij cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je hiermee akkoord gaat.

Klik hier om deze melding te verbergen

personeelsplanning

Welke competenties zijn nodig om de doelstellingen te behalen? Welke werknemers hebben specifieke training nodig? Waar gaaat u op sturen in uw gesprekscyclus? Wat heeft prioriteit en moet zeker terug komen in uw opleidingsplan? Welke werknemers wilt u behouden, maar passen beter in een andere functie? Wie zijn uw talenten? Wat heeft u eigenlijk in huis aan kennis, vaardigheden en competenties en hoe verhoud dit zich tot wat u komende tijd nodig heeft?

Kort cyclisch plannen
De grafimedia sector is dynamisch. Strategische personeelsplanning met een focus van drie tot vijf jaar, heeft voor de sector dan ook weinig meerwaarde. Omdat ontwikkelingen elkaar steeds sneller opvolgen, is het van belang de personeelsplanning kort cyclisch te maken. Continu vooruitkijken naar wat uw organisatie nodig heeft aan kennis, vaardigheden en competenties en daarnaast weten wat uw bedrijf in huis heeft is daarbij essentieel. Zo kan uw organisatie gericht de acties bepalen die nodig zijn om als bedrijf goed te blijven draaien en uw klanten te bedienen.

GOC begeleidt organisaties in een aantal stappen om te komen tot een concreet actieplan:
Stap 1. Vaststellen. Wat is er in huis aan kennis, vaardigheden en competenties? Een manier om dit voor de organisatie in kaart te brengen is door middel van een EVP traject.
Stap 2. Inventariseren. Welke kennis, vaardigheden en competenties zijn nodig om uw bedrijfsdoelstellingen te kunnen realiseren rekening houdend met alle ontwikkelingen.
Stap 3. Analyseren van de verschillen en bepalen maatregelen en acties.

Onze aanpak is praktisch en erop gericht dat de organisatie er in de toekomst zelf mee aan de slag kan.

De mens een merkwaardige trend

De mens is een merkwaardige trend in de creatieve industrie. Het is echter wel een factor waarmee de komende jaren rekening gehouden dient te worden. De mens is namelijk de motor achter innovatie, samenwerking en sociale cohesie.

ga naar trends 2015/16