Om deze website goed te laten functioneren, gebruiken wij cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je hiermee akkoord gaat.

Klik hier om deze melding te verbergen

module 1. Waar staat jouw bedrijf?

Module 1A, Bedrijfsprofiel
 
Historie
 
  1. Het bedrijf bestaat sinds:
  2. Ontwikkelingen in de achterliggende jaren zijn
 
Ontwikkelingen in het bedrijf
 
  1. Wat is de visie van het bedrijf?
  2. Wat zijn de hoofddoelstellingen van het bedrijf?
  3. Welke acties wil je volgend jaar realiseren om deze doelstellingen te bereiken?
  4. Met welke ontwikkelingen binnen de grafimediabranche krijg je in de komende jaren te maken?
  5. Waar ben je tevreden en ontevreden over met betrekking tot de ontwikkeling van jouw bedrijf?
  6. Hoe ziet jouw bedrijf er over drie jaar uit, als alles naar wens verloopt?
 
Structuur van het bedrijf
 
  1. Hoe ziet de structuur van je bedrijf er nu uit?
  2. Leiden bovengenoemde ontwikkelingen tot een verandering van de organisatiestructuur?
 
Personeel
 
  1. Waar ben je tevreden over, als je kijkt naar je medewerkers?
  2. Welke verbeterpunten zie je bij je medewerkers?
  3. Voer je functionering- en / of beoordelingsgesprekken met medewerkers?
  4. Voer je regelmatig werkoverleg en met welke frequentie?
 
Opleiden
 
  1. Wat is jouw visie op opleiding en training?
  2. Wat is de opleidingshistorie van jouw bedrijf?
  3. Wat is het gemiddelde opleidingsniveau van je medewerkers?
  4. Hoe betrek je individuele medewerkers bij het samenstellen van het opleidingsplan?
  5. Jaarlijks heb je als opleidingsbudget ongeveer beschikbaar: ……………
 
Module 1B, SMART opleidingsplan met acties
 
Een Specifiek opleidingsplan
Op welke medewerkers heeft het opleidingsplan dat je gaat maken betrekking?

……………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………
 
Een Meetbaar opleidingsplan:
Welke managementinformatie is nu bekend in het bedrijf die straks gebruikt kan worden om het resultaat van de opleidingsinspanning te meten? (winst, foutmeldingen, productiesnelheid, klantcontacten enz.)

……………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………
 
Een Ambitieus opleidingsplan:
Wat is de einddatum waarvan je vindt dat het opleidingsplan grotendeels uitgevoerd moet zijn?

……………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………
 
Een Realistisch opleidingsplan:
Wie is verantwoordelijk en krijgt tijd toegewezen om het opleidingsplan te maken en uit te voeren? Zijn er taken die dan niet uitgevoerd kunnen worden of taken die mogen blijven liggen?
……………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………
 
Een Tijdgebonden opleidingsplan:
Rond welke datum moet het opleidingsplan op schrift klaar zijn?

……………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………………………………………………………………………………………
 
 
Module 1C, Profiel van de afdeling
 
Afdeling:………………………………………………………………..Datum:…………….
Klik op Beroepsspecifieke activiteiten en Algemene activiteiten en de lijsten verschijnen. Uit deze lijsten kun je de activiteiten invoeren in onderstaande schema’s.

 
 
Hoe gaat het nu?:
 
Huidige activiteiten die op de afdeling van toepassing zijn:
goed
niet goed
moet opgepakt
worden
(vb) Importeert digitale data
 
 
ja / nee
 
 
 
ja / nee
 
 
 
ja / nee
 
 
 
ja / nee
 
 
 
ja / nee
 
 
 
ja / nee
 
 
 
ja / nee
 
 
 
ja / nee
 
 
 
ja / nee
 
 
 
ja / nee
 
 
 
ja / nee
 
 
Prioriteit voor het opleidingsplan:
Ontwikkelingen en/of nieuwe activiteiten
Hoog
Niet hoog