//

BBL-leerlingen gezocht! Geef je medewerker op voor een mbo-opleiding, niveau 2 en 3.

Meer dan 50 opleidingen

Het vak leren. Je vakkennis verbreden of verdiepen. Doorgroeien. Of iets ernaast gaan doen, als nieuwe uitdaging.

Waar jij ook staat in je loopbaan: GOC heeft de workshop of opleiding die bij jou past. Lekker praktisch en met veel praktijkoefeningen. Gegeven door ervaren vakdocenten. Waarin wil jij groeien?

Operationeel leidinggevende

Groei in communicatie, teamontwikkeling en verandermanagement met deze praktische opleiding.

Procesoperator offsetdrukken

Leer hoe je zelfstandig offset producten maakt, storingen oplost en onderhoud uitvoert.

Strategisch accountmanager

Ontdek hoe je jouw sales strategie afstemt op verschillende klanttypen en strategisch bouwt aan klantrelaties.

Procesoperator vlakstansen

Ontwikkel je in machineinrichting, probleemanalyse, procesoptimalisatie en productieplanning.

Flexo rotatie

Leer hoe je zelfstandig een flexo drukpers bedient, storingen oplost en onderhoud uitvoert.

Procesoperator vouwplakken

Groei in machinebediening, het oplossen van problemen, optimaliseren van processen en productiemanagement. 

Ons laatste nieuws

11 maart 2024Werkgevers in de grafimediabranche kunnen in 2024 en 2025 met subsidie investeren in onder meer het tegengaan van ziekteverzuim. Het A&O Fonds Grafimediabranche haalde hiervoor onlangs een nieuwe subsidie binnen van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. In totaal is er de komende twee jaar ruim 1,2 miljoen euro te verdelen. Een deel van dat geld is bestemd voor duurzame inzetbaarheid. Daarbij valt bijvoorbeeld te denken aan programma’s die gericht zijn op de gezondheid van medewerkers in ploegendiensten, maar ook aan trajecten op het gebied van functieverbreding en taakroulatie. Bespaar tot tienduizenden euro’s per jaar “We willen stimuleren dat zoveel mogelijk medewerkers gezond de pensioenleeftijd halen”, zegt Richard Leloux, directeur van het A&O Fonds Grafimediabranche. “Aandacht voor zaken als vitaliteit en inzetbaarheid zijn daarbij cruciaal en ook in het belang van werkgevers. Het ziekteverzuim in onze branche is bovengemiddeld. Als je dat omlaag brengt, bespaar je tot wel tienduizenden euro’s per jaar.” Om werkgevers hierbij te helpen zijn de afgelopen jaren vier programma’s (Gezondheid & Energie, Kennis & Vaardigheden, Motivatie & Betrokkenheid of Werk-privébalans) ontwikkeld, ieder met eigen activiteiten. Met de nieuwe duurzame inzetbaarheid subsidie kunnen deze activiteiten – bekend onder de naam Create your future – worden doorgezet. Ook voor kleine en middelgrote bedrijven Leloux roept ook kleine en middelgrote bedrijven op om gebruik te maken van de regeling. “Juist voor dit type bedrijven, die vaak geen eigen hr-afdeling hebben, is zo’n traject heel waardevol. Zeker omdat je praktische ondersteuning krijgt van specialisten die de branche goed kennen.” In de subsidiegids zijn ook alle grafimedia subsidieregelingen voor 2024 te vinden. Het gaat dan bijvoorbeeld om subsidies voor vaktechnische opleidingen, BBL-trajecten en scholing van medewerkers tot praktijkopleider. “Daarmee kan je als werkgever bijvoorbeeld borgen dat waardevolle kennis in je bedrijf op een goede manier wordt overgedragen, voordat ervaren collega’s met pensioen gaan.” Alle grafimedia en duurzame inzetbaarheid subsidies zijn gebundeld in de nieuwe subsidiegids 2024 van het A&O Fonds Grafimediabranche. Subsidiemotor van de grafimediabranche Het binnenhalen van subsidies voor grafische bedrijven is een van de kerntaken van het A&O Fonds Grafimediabranche, dat zowel werkgevers als werknemers in de branche vertegenwoordigt. Zonder de miljoenen die het fonds in de afgelopen jaren binnenhaalde, zouden er veel minder activiteiten ontplooid kunnen worden op het gebied van arbeidsmarkt en onderwijs. In de uitvoering trekt het A&O Fonds Grafimediabranche op met partners, zoals GOC en KVGO. Leden van die laatstgenoemde brancheorganisatie komen in aanmerking voor extra subsidies. Op trajecten op het gebied van duurzame inzetbaarheid levert een KVGO-lidmaatschap bijvoorbeeld 40% extra subsidie op, wat kan oplopen tot 4.000 euro voordeel. [...]
7 maart 2024Ook in 2024 en 2025 is met subsidie gebruik te maken van de vier programma’s onder het project Create your future. Het A&O Fonds Grafimediabranche heeft onlangs de nieuwe MDIEU-subsidie (Maatwerkregeling Duurzame Inzetbaarheid en Eerder Uittreden) binnen gehaald. Duurzame inzetbaarheid programma’s Met de programma’s Gezondheid & Energie, Kennis & Vaardigheden, Motivatie & Betrokkenheid of Werk-privébalans help je medewerkers elke dag gezond, vakbekwaam en met plezier naar hun werk te gaan. Programma’s die ook voor kleine en middelgrote organisaties veel oplevert. Je krijgt praktische ondersteuning van specialisten die de branche goed kennen. Subsidie KVGO-leden komen in aanmerking voor de extra subsidie van 40% bovenop de MDIEU-subsidie van 35%. Wil je sparren met een adviseur of een oriëntatiegesprek inplannen. Lees er meer over in de subsidiegids 2024. Bel of mail naar 0318- 539199 of [email protected]. KVGO stuurt binnenkort een uitnodiging voor een webinar op 28 maart met onder andere informatie over dit Create your future project. [...]
6 maart 2024Van prestatieverbeteringen tot het verminderen van ziekteverzuim en het blijvend binden en boeien van medewerkers. De grote opgaven waar grafimediabedrijven voor staan, vragen om een integrale benadering. GOC speelt daarop in met een verbreed dienstenaanbod, rond drie pijlers. Directeur Aad Vollebregt vertelt er meer over. Wat zijn die pijlers? De meeste bedrijven kennen ons als opleider. Het opleiden van medewerkers en teams is én blijft belangrijk voor GOC. Leren en ontwikkelen is dan ook onze eerste pijler. In de afgelopen jaren zijn daar maatwerkprogramma’s op het gebied van duurzame inzetbaarheid bij gekomen. We helpen daarin medewerkers bijvoorbeeld om aan de slag te gaan met hun leefstijl en gezonde werkgewoonten. Dat is de tweede pijler. Daar voegen we nu een derde pijler aan toe: organisatieontwikkeling. Wat houdt die derde pijler in? In de kern draait het om het verbeteren van de samenwerking tussen leidinggevenden, medewerkers en afdelingen. Daar is namelijk nog veel winst te behalen in de grafimediabranche. Veel bedrijven focussen bij prestatieverbetering op technische innovatie, met nog snellere machines en trainingen om meer uit machines te halen. Maar die winst lekt hard weg als medewerkers langs elkaar heen communiceren, niet optimaal samenwerken of problemen op de werkvloer niet aangepakt worden. Dan dweil je als het ware met de kraan open. Hoe helpt GOC grafimediabedrijven op dit gebied? We bieden hiervoor een breed aantal interventies aan de hand van maatwerkadvies, waarbij training en coaching vaak een belangrijke rol spelen. Een goed voorbeeld zijn onze opleidingstrajecten voor leidinggevenden in de grafimediasector. We leren productiemedewerkers die zijn opgeklommen tot voorman, shiftleader of teamleider hoe ze in hun communicatie rekening kunnen houden met verschillen tussen collega’s. Maar ook hoe ze de samenwerking tussen collega’s verbeteren, slim omgaan met weerstand en processen optimaliseren. We hebben deze opleidingen recent vernieuwd, waardoor ze nog beter aansluiten bij de behoeften van grafimediabedrijven. Er zijn veel partijen die je kunnen helpen bij organisatieontwikkeling en duurzame inzetbaarheid. Waarom zou ik voor GOC kiezen? Omdat wij bij uitstek verstand hebben van grafische productieprocessen. We begrijpen in welke omgeving jouw medewerkers werken, wat hun werkzaamheden zijn. Daardoor kunnen we beter aansluiten bij de belevingswereld van medewerkers en neemt de effectiviteit van een traject toe. Een ander voordeel is dat je één aanspreekpunt hebt voor eigenlijk al je HR-vraagstukken. Of het nu gaat om leren en ontwikkelen, duurzame inzetbaarheid of organisatieontwikkeling. Je hoeft daar zelf niet de specialisten voor te zoeken, dat hebben wij al voor je gedaan. Bovendien kijken we integraal naar wat er nodig is om jouw organisatie vooruit te helpen. Waar merk ik die integrale aanpak aan? Bijvoorbeeld aan het feit dat we niet zomaar een training van de plank trekken. We gaan eerst samen de diepte in: waar sta je als organisatie, waar wil je naar toe en wat is daarvoor nodig? Op basis daarvan ontwikkelen we een traject op maat dat is afgestemd op jouw afdelingen, teams, medewerkers en processen. Daarin komen vaak onderdelen uit meerdere pijlers samen, want leren en ontwikkelen, duurzame inzetbaarheid en organisatieontwikkeling zijn nauw met elkaar verweven. Met zo’n integrale benadering boek je een blijvend resultaat en dat is uiteindelijk waar het om draait. Geïnteresseerd in één van onze pijlers! We zijn te bereiken via [email protected] of 0318-539119.   [...]
4 maart 2024Leidinggeven aan een team waarin je zelf meewerkt. Dat is soms best uitdagend! Zeg je er wat van als iemand te lang pauze houdt? En hoe coach je collega’s die allemaal anders zijn? Peggy Lindeman leerde er veel over in de training praktisch leidinggeven van GOC. Deze vierdaagse maatwerkopleiding is samengesteld uit onderdelen van de zesdaagse training praktisch leidinggeven die recent volledig is vernieuwd. Aan bod kwamen onder meer de rol en functie van (meewerkend) teamleider, communicatie en gesprekstechnieken, omgaan met weerstand en leidinggeven vanuit jouw eigen persoonlijke stijl. Spannend én leerzaam “Vooraf vond ik het wel spannend. Ik dacht dat ik van alles in mijn hoofd moest stampen, zag op tegen het huiswerk. Maar deze training was heel leuk en leerzaam. Ik heb vooral veel over mezelf als leidinggevende geleerd. Ik weet bijvoorbeeld nu hoe ik gewoon gezellig met collega’s kan omgaan en tegelijkertijd streng kan zijn als het nodig is”, vertelt Peggy. Peggy is één van de meewerkend teamleiders van Checkpoint Apparel Labeling B.V. Checkpoint maakt RF-labels, RFID-labels en brandlabels voor retailers, modemerken en kledingfabrikanten. Bij het bedrijf in Terborg werken circa 200 medewerkers. Peggy volgde de training met twee nieuwe shiftleaders. “Dat vond ik heel leuk. Je leert elkaar tijdens zo’n training veel beter kennen. Ik vond het ook interessant om te horen hoe zij situaties aanpakken. Sinds de training overleggen we meer met elkaar. Dat is fijn, want we gaan binnenkort verbouwen en komen dan met elkaar op één afdeling te werken”, vertelt Peggy. Oefenen met lastige situaties Tijdens de incompany training oefende Peggy ook met lastige situaties die je tegenkomt als leidinggevende. “Hoe ga je bijvoorbeeld om met een collega die vrij wil, terwijl het écht niet kan? Onze trainster Caroline speelde dan de collega die maar blijft doordrammen. Je merkt dan echt wat het met je doet en bespreekt met elkaar hoe je rustig kunt blijven en op de juiste manier reageert.”Peggy merkt dat ze sinds de training nog sterker in haar schoenen staat als teamleider. Ook let ze goed op haar voorbeeldrol. “Ik ben iemand met het hart op de tong. Als er iets niet lukt, kan ik nog wel eens tekeergaan. Niet tegen collega’s hoor, maar tegen machines. Dat probeer ik nu anders te doen.” Persoonlijke overwinning De training was voor Peggy ook een kleine overwinning op haarzelf. Want een eindpresentatie geven? “Dat is niet zo mijn ding. Ik ben bijvoorbeeld niet zo goed met Powerpoint. Ik was best zenuwachtig, maar ik heb er veel door geleerd en achteraf was ik trots op mezelf. Ik ben best lang onzeker geweest doordat ik vroeger gepest ben. Tijdens deze training realiseerde ik me: ik heb dit toch maar mooi bereikt.” Zou ze de training aanraden aan andere (meewerkend) teamleiders? “Absoluut”, zegt Peggy. “Je hebt er echt wat aan. Trainer Caroline weet bovendien niet alleen veel van leidinggeven, ze is ook een heel fijn en warm persoon. Dat maakt de training heel ontspannen.” Foto vlnr: Peggy, Astrid, Vesna en Caroline Over de training praktisch leidinggeven De zesdaagse training Praktisch leidinggeven is gericht op teamleiders, shiftleiders en voormannen die zelf meewerken op de werkvloer. Tijdens het eerste blok van 2 dagen gaat het over jouw rol, je positie in de organisatie, motivatoren en drijfveren en competenties die je nodig hebt als aanspreekpunt. In het tweede blok wordt ingezoomd op communicatie, gesprekstechnieken, feedback en instructie. Het derde blok staat in het teken van opkomen voor jezelf, omgaan met weerstand en stresshantering. De laatste dag focust op coachingsvaardigheden, je eigen leiderschapsstijl en sparren met jouw leidinggevende. Bekijk wanneer de training start of boek in company De training Praktisch leidinggeven bestaat uit zes dagen. De training kan in company en op maat gegeven worden. Ook is het mogelijk om de training op een trainingslocatie van GOC te volgen. Tijdens de training hebben deelnemers toegang tot een online leeromgeving met informatie en oefeningen. Bekijk hier wanneer de eerstvolgende training start of ontdek meer over incompany mogelijkheden.  [...]
28 februari 2024Steeds meer grafische bedrijven willen een actievere rol hebben in het opleiden van de eigen medewerkers. Maar hoe doe je dat? En hoe combineer je de opleidingen van een externe opleider met eigen interne opleidingsactiviteiten? Tobi Boas, onderwijskundig adviseur bij GOC, vertelt je er meer over! Wanneer je als bedrijf zelf een grotere rol gaat spelen in het opleiden van je medewerkers, dan hanteer je daarin bij voorkeur een hybride opleidingsmodel, waarin verschillende manieren van leren een plek krijgen: Medewerkers leren deels door te doen, op de werkvloer. Ook doen ze nieuwe kennis en vaardigheden op door coaching, begeleiding of samenwerking met collega’s. Tot slot volgen ze cursussen, trainingen of opleidingen van een externe opleider als GOC en soms van het bedrijf zelf. De 70:20:10-regel Die combinatie van leervormen is belangrijk. Werkenden leren namelijk op drie verschillende manieren. 70% van het leren vindt plaats door werkervaring, 20% door sociale interacties en 10% door formele scholing en training. Die 70% wordt vaak ongepland en informeel leren genoemd. De 10% is gepland en formeel. De 20% kan zowel formeel als informeel zijn. Combineren van de drie leervormen Het model achter deze percentages is in 2002 door Charles Jennings geïntroduceerd. Zoals veel modellen is het een eigen leven gaan leiden. De 70:20:10-verhouding wordt vaak als absoluut beschouwd, terwijl Jennings zelf aangeeft dat het niet zo zwart-wit ligt. Afhankelijk van het type werk en de situatie kunnen de verhoudingen heel anders liggen. Daarnaast is de truc vooral hoe je alle drie de vormen combineert zodat ze elkaar versterken. Grotere rol voor de eigen organisatie De grote meerwaarde van het model zit uiteindelijk in de aandacht die er is ontstaan voor leren in de praktijk, tegenwoordig ook wel werkplekleren genoemd. Als je in de werkomgeving voor gunstige factoren zorgt, kan je als bedrijf zelf veel betekenen in de ontwikkeling van medewerkers. Gunstige factoren zijn bijvoorbeeld: ● wisselende werkzaamheden ● de juiste moeilijkheidsgraad ● experimenteermogelijkheden ● autonomie ● hulp van collega’s (de 20 % in het model) ● ondersteuning door leidinggevenden ● tijd voor feedback en reflectie. In combinatie met een lerende houding van de werknemer zorgen dit soort factoren ervoor dat het werk zelf ook een leersituatie kan worden. Ze zijn een goede voorspeller dat medewerkers ontwikkelstappen maken door de manier waarop ze het werk uitvoeren en leren van de ervaringen die ze daarin opdoen. Bij voorbeeld het ad hoc moeten oplossen van een nieuw type storing, kan door een operator worden gezien als een leermoment als hij zelf het probleem heeft kunnen analyseren en ook zelf de juiste oplossing heeft kunnen bedenken. Actief ondersteunen van werkplekleren Als bedrijf kun je nog extra inspanningen verrichten om werkplekleren te stimuleren. Een beproefde methode is het beschikbaar stellen van relevante informatie die de werknemer op de werkplek kan gebruiken wanneer het nodig is. Denk bijvoorbeeld aan een stappenplan voor het onderzoeken van de storing. Dergelijke informatie moet praktisch, kort en bondig zijn en in een vorm worden aangeboden die zorgt voor snel begrip. Dit kan ook betekenen dat je afbeeldingen, video of gesproken instructies gebruikt in plaats van tekst. GOC ondersteunt grafische bedrijven om zulke leermiddelen te ontwikkelen. Onze kennis van grafische processen en didactiek staat daarbij garant voor effectieve oplossingen. Performance support op de werkvloer De behoefte aan zulk soort leermiddelen is vooral belangrijk wanneer: ● We een (ingewikkelde) taak of handeling moeten doen die weinig voorkomt; ● We op een andere manier moeten werken dan we gewend zijn; ● We acuut een probleem moeten oplossen. Een groot verschil met traditioneel leren is dat de medewerker zelf bepaalt wanneer hij de informatie tot zich neemt. Het is ongepland. In de wereld van Learning en Development wordt deze benadering ook wel performance support genoemd, omdat het de medewerker direct ondersteunt bij zijn prestaties op de werkvloer. Samen met GOC werkplekleren stimuleren GOC helpt ook jouw grafische bedrijf graag bij het ontwikkelen en stimuleren van werkplekleren. Omdat de situatie en de leerdoelstellingen per organisatie verschillen, gaan we niet uit van een vast format. In plaats daarvan doorlopen we samen een traject waarbij we onder meer kijken hoe jouw medewerkers werken, hoe de onderlinge dynamiek is en welke leerondersteuning er nodig is. Op basis daarvan ontwikkelen we een aanpak, die we testen in een pilot. Zien we dat de aanpak werkt? Dan kunnen we die aanpak ook gebruiken voor andere werkplekken in de organisatie. Geplande instructie, opleiding en scholing blijven belangrijk Trainingen, cursussen en andere vormen van gepland leren vormen hebben een belangrijke plek naast werkplekleren. Ze zijn bijvoorbeeld onmisbaar wanneer een medewerker iets voor de eerste keer moet leren. Hierbij kun je denken aan een machineoperator die zich wil ontwikkelen tot technisch operator. Gepland leren is ook waardevol wanneer meer kennis, inzicht en uitleg nodig is op een bepaald gebied, bijvoorbeeld in het analyseren van productiegegevens. Dan is het waardevol en efficiënt wanneer medewerkers leren van een expert, zoals een praktijkopleider, trainer of docent. Een eigen bedrijfsschool opzetten samen met GOC Wil je zelf aan de slag met opleiden? Dan ondersteunen we je graag. We kunnen werkplekleren ondersteunen en inhoudelijke opleidingen verzorgen. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? We komen graag langs om met je te sparren over een eigen bedrijfsschool! Maak een afspraak met een opleidingsadviseur via Henri van de Craats, [email protected] of 0318-539119. [...]
18 januari 2024Ciska Pittie is senior trainer leidinggeven bij GOC en ziet dat een deel van de deelnemers een beetje zoekende de opleiding binnenkomt: “Er zijn deelnemers die al een tijd ervaring hebben met leidinggeven, die eigenlijk grotendeels tevreden zijn over hoe ze het doen, maar toch merken dat er ‘iets’ niet lekker gaat. Die conclusie trekken ze bijvoorbeeld doordat prestaties van de medewerkers waar ze leiding aan geven onder de maat blijven of doordat ze niet proactief genoeg zijn. Deze leidinggevenden willen wel verbeteren, maar begrijpen niet waar het ‘m nou in zit.” Ook startende leidinggevenden ervaren vaak belemmeringen. Ciska: “Veel startende leidinggevenden komen direct van de werkvloer. Ineens merken ze dat de collega’s waar ze nu leiding aan moeten geven anders naar hen kijken dan voorheen. Daarnaast zien ze dat leidinggeven in de praktijk lastiger is dan ze dachten. Deze leidinggevenden zijn vaak nog op zoek naar de juiste vorm.” Om erachter te komen waar het aan schort, moeten ze de confrontatie met zichzelf aan: er wordt ze in oefeningen en rollenspellen een spiegel voorgehouden over hun eigen manier van leidinggeven, en dan met name hun communicatiestijl. Wat blijkt bij een deel van de leidinggevenden? Hun boodschap naar medewerkers toe wordt soms veel negatiever ervaren dan waar ze zicht bewust van zijn. Hoe dat werkt? Dat pakken we in dit artikel verder uit. Een mens is helaas zo “bedraad” dat een negatieve boodschap (verbaal of non-verbaal) van een leidinggevende snel als bedreigend wordt ervaren en ook een negatieve reactie bij de werknemer veroorzaakt, zoals woede, verdriet of juist onverschilligheid. Deze reactie is niet altijd duidelijk zichtbaar, het kan ook tot uiting komen in de manier waarop een medewerker werkt: bijvoorbeeld het tonen van minder inzet of niet mee willen in veranderingen, kunnen manieren zijn waarop dit tot uiting komt. Medewerkers kunnen een leidinggevende sneller als bedreigend ervaren dan een collega. Dit komt onder meer doordat een leidinggevende formeel ook meer zeggenschap heeft in het bedrijf. Zijn oordeel weegt daarom vaak zwaarder in het hoofd van de medewerker. Er is een (on)bewuste opvatting dat de leidinggevende invloed heeft op salaris, promotie of zelfs op baanbehoud. Een goedbedoeld advies van de leidinggevende om het werk anders aan te pakken, kan daardoor vooral als een negatief oordeel worden opgevat (met de mogelijke consequenties). Een negatieve reactie van de medewerker kan er op zijn beurt weer voor zorgen dat de leidinggevende kritischer wordt op de medewerker, wat weer negatieve reacties oproept bij de medewerker, etc.. Hierdoor kunnen leidinggevende en medewerker in een negatieve communicatiespiraal terechtkomen waarin de negatieve reactie van de één een negatieve reactie van de ander uitlokt. Dat is geen voedingsbodem voor een goede samenwerking. Ciska: “Wanneer je hier met leidinggevenden over in gesprek gaat, dan herkennen ze dat mechanisme.” Inmiddels is wetenschappelijk aangetoond hoe het mechanisme werkt: de vaak genoemde vecht, vlucht- of bevriesreacties, die bepalen hoe mensen reageren op een onveilige situaties, bestaan echt. Ze hebben hun oorsprong in de oertijd, waarin levensbedreigende situaties veel vaker voorkwamen. Ze zorgden ervoor dat je gelijk, zonder erbij na te denken, in zo’n situatie in actie kwam. Deze reacties vinden grotendeel automatisch plaats en worden aangestuurd door het onbewuste deel van de hersenen. Zo’n reactie is natuurlijk op zijn plek wanneer je wordt aangevallen door een tijger, maar niet wanneer je kritiek krijgt van een leidinggevende. De spiraal doorbreken Er is ook een uitweg uit de negatieve spiraal: Een leidinggevende die de kunst verstaat om in zijn communicatie niet-bedreigend te zijn, maakt in het hoofd van de medewerker de weg vrij om bijvoorbeeld na te denken over verbetermogelijkheden in zijn eigen functioneren. Juist doordat de boodschap van de leidinggevende afkomstig is, kan de medewerker meer geloof krijgen in de haalbaarheid. Hij ziet immers dat de leidinggevende oprecht is en ook mogelijkheden heeft om hulp te bieden, waardoor hij steun ervaart en gemotiveerder wordt. In de managementopleidingen van GOC wordt veel aandacht besteed aan dit onderwerp. Het kan ingewikkeld lijken, maar het doel is vooral om de deelnemers concrete handvatten mee te geven waar ze in de praktijk mee aan de slag kunnen. Ze leren hoe ze het anders kunnen doen en ze ervaren ook welk effect dat heeft op medewerkers. Ciska: “Tijdens de opleiding wordt binnen het eigen team door deelnemers actief geëxperimenteerd met nieuwe communicatietechnieken. We krijgen regelmatig te horen dat er gelijk verschillen en verbeteringen zichtbaar zijn in de communicatie. De deelnemers krijgen hierdoor vaak meer input van de medewerkers binnen hun team en ervaren veel meer openheid in de communicatie.” Klik hier voor ons brede aanbod aan opleidingen, trainingen en workshops op het gebied van leidinggeven & management. [...]

Liefde voor de branche

GOC is al sinds 1925 dé opleider van de grafimedia- en kartonnagebranche. We maakten de ups en downs in de sector mee. Opleiden is daardoor voor ons méér dan werk: we willen bijdragen aan jouw succes!

Beste opleider

Jaarlijks kiezen honderden bedrijven en professionals in de grafimedia- en kartonnagebranche voor een opleiding of workshop van GOC. Ze beoordelen ons gemiddeld met een 7,8. Lees de ervaringen van werkgevers en medewerkers.

Ben je benieuwd wat GOC voor jou kan betekenen?