Om deze website goed te laten functioneren, gebruiken wij cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je hiermee akkoord gaat.

Klik hier om deze melding te verbergen

Social selling

Cursusduur en studiebelasting: 3 dagen
Toetsing en afsluiting: Bewijs van deelname
Bestemd voor: Wil jij een goed klantinzicht zodat je in kunt spelen op de behoefte van jouw klanten op verschillende momenten van de customer journey? In deze cursus leer je een customer journey opzetten en bepaal je welke content op welke plaats en voor welke persona's geschikt zijn.
Kosten: € 990 (excl. btw, incl. catering).
Deze praktijkgerichte opleiding is bestemd voor mensen die werkzaam zijn als marketing en communicatieprofessional of als accountmanager, salesmanager, verkoopadviseur of als ondernemer.

In deze opleiding krijg je de tools aangereikt om social selling binnen jouw bedrijf of organisatie toe te passen. De opleiding is praktijkgericht. Je werkt een aantal opdrachten uit, waarbij je onderzoekt wie jouw klant is en waarom hij jouwe klant is. Op welke kanalen zijn (potentiele) klanten actief, wat zeggen ze, doen ze en met welke tone-of-voice. Met deze informatie bepaal je wie de buyers personas zijn voor je bedrijf of organisatie. Vervolgens stel je buyer persona’s op.

Door een goed klantinzicht leer je bezoekersgedrag voorspellen en inspelen op de behoefte van jouw klanten op verschillende momenten van de customer journey. Daarom ga je een customer journey opzetten voor jouw bedrijf of organisatie en bepaal je welke content op welke plaats en voor welke persona’s geschikt zijn. Tijdens de integratie worden handige tools aangereikt, zoals de content kalender en social media dashboard. En leer je de social mediakanalen te monitoren. Meten is weten en meten om te beoordelen en aan te passen. Tot slot worden prestatie indicatoren aangereikt voor marketing en sales. 

Na afloop van de opleiding begrijp je wat jouw doelgroep bezighoudt en kun je op basis hiervan een buyer persona opstellen. Je weet hoe je jouw potentiele klanten moet benaderen tijdens de verschillende fases van de customer journey en kunt sales mogelijkheden creëren.
Dag 1: onderzoek en doelstellingen
  • wat is social selling
  • wie zijn je klanten
  • buyers persona's
Dag 2: toepassingen
  • customer journey
  • content marketing
  • social mediakanalen

Dag 3: engagement en integratie

  • welke content in welke fase
  • content generatie: wie doet wat
  • handige tools: content kalender en hootsuite

Voor bedrijven en professionals in de creatieve industrie zijn er aantrekkelijke kortingsregelingen. Klik hier voor meer informatie en ontdek of u kunt profiteren. 
Cursusduur en studiebelasting
De cursus bestaat uit 3 lesdagen. 

Toetsing en afsluiting
Bewijs van deelname.

Niveau
Deze opleiding wordt gegeven op mbo werk- en denkniveau, op een herkenbare en praktijkgerichte manier. aan deze opleiding worden geen vooropleidingseisen gesteld.

vragen?

Bel of mail gerust naar onze medewerkers verkoop binnendienst.

binnendienst@goc.nl
0318-53 91 29    
                                                                                  
 

Cursusdata

  • Er zijn momenteel geen cursusdata bekend.
    Klik op 'Neem een optie', schrijf je in en GOC neemt contact met je op.