Om deze website goed te laten functioneren, gebruiken wij cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je hiermee akkoord gaat.

Klik hier om deze melding te verbergen

Crossmedia Adviseur

Cursusduur en studiebelasting: 12 dagen en één examendag
Toetsing en afsluiting: Branche erkend certificaat
Bestemd voor: De opleiding is ontwikkeld voor commerciële front- en/of backoffice medewerkers, die zich bezig houden met advies en verkoop van mediacommunicatieproducten. In deze functie moet men tegenwoordig in staat zijn de klant vanaf de conceptfase tot en met de realisatiefase te begeleiden, de juiste mediamix te kunnen adviseren en zorg te dragen voor de realisatie daarvan.
Kosten: € 4.295,00 (excl. btw)
Onze opleiding Crossmedia adviseur leert de cursist de transitie te maken naar een crossmedia adviseur die conceptmatig wil, kan en durft te denken. En krijgt inzicht in de strategieën, technieken en procedures die nodig zijn om een crossmediaproductie succesvol te realiseren. Er wordt gewerkt aan het opstellen van project- /mediaplannen waarbij de belangen van de klant en zijn boodschap voorop worden gesteld. Commerciële en communicatieve vaardigheden worden tijdens de opleiding verder ontwikkeld.
 
Resultaat
Centraal staat het doorgronden van het gehele traject van crossmediaal publiceren vanaf de intake met de klant tot en met publicatie en aftersales van een crossmediaproductie. De cursist krijgt inzicht in het huidige medialandschap, de te gebruiken
technieken en maakt kennis met de nieuwste mogelijkheden tot marketing en bedrijfspromotie. Ook is er aandacht voor ‘Design Thinking’ door conceptueel te leren denken, projectmanagement, workflowmanagement en het werken met teams.

Lees hier onze Crossmedia adviseur brochure met het ervaringsverhaal van drukkerij Weevers.
BLOK 1
Jij, als crossmedia adviseur
  • Welke publicatiemogelijkheden zijn er nu?
    • Presentatie en korte uitleg van huidige publicatiemogelijkheden/media.
  • Wat heeft dat te maken met Crossmedia?
    • Kenmerken en voordelen van Crossmedia benoemen en ontdekken.
  • Hoe begin je met crossmediaal publiceren?
    • Waar zit je doelgroep, wie en wat kun je inzetten, valkuilen, succes meten van crossmediaproductie.
  • Wat betekent dit voor jou?
    • Transitie naar Crossmedia Adviseur, wat betekent dit voor jou, je werkzaamheden, je bedrijf, de klanten.
  • Afsluiting
    • Presentatie voordelen en kenmerken van Crossmediaal publiceren en wat dit voor jou en je bedrijf betekent.
BLOK 2
De klantbehoefte achterhalen
  • Verkennend gesprek klant
    • Klantbehoefte, doorvragen, luisteren, verboden te adviseren. 
  • Medialandschap
    • Inzet huidige media, beroepsgroep, soorten bedrijven, trends.
  • Marketing
    • Segmentatie, doelgroep bepaling, positionering;
    • sociale media inzetten voor bedrijfspromotie, netwerken, inschakelen voor kennis en ideeën van publiek;
    • kansen en valkuilen van crowdsourcing, kennisdelen en co-creatie, de waarde hiervan, de impact van deze werkwijze voor jouw bedrijf.
    • briefing, advies uitbrengen, wat levert het jouw bedrijf op
  • Presenteren
    • Opbouw, samenhang, houding, spreekvaardigheid, media.
  • Afsluiting
    • Presentatie / Briefing.
BLOK 3
Het concept
  • Marketing
    • Definitieve vaststelling segmentatie, doelgroepen, positionering.
  • Concept
    • Iedereen conceptueel denken, Design thinking;
    • krachtig totaal concept maken, geen optelsom van verschillende media.
  • Optimale inzet voor optimaal bereik doelgroep
    • Kracht benutten van toepasbare media;
    • mogelijkheden uitvoering / techniek in relatie tot medialandschap.
  • Projectmanagement
    • Projectmatig werken, fasering CM-productie, begroting, planning, inzet mensen en middelen;
    • inhoud, organisatie en cultuur verenigen tot gewenst projectresultaat.
  • Schrijven concept / projectplan
    • Projectplan schrijven.
  • Afsluiting blok
    • Presenteren projectplan.
BLOK 4
De realisatie
  • Content creatie
    • Overzicht van te maken producten en inventarisatie werkzaamheden
  • Project organisatie
    • inventarisatie mensen en middelen, medewerkers optimaal inzetten, bewaking planning en budget, kritieke pad analyse, risico inventarisatie.
  • Werken met teams
    • Samenwerken en overleggen, jouw invloed vergroten, jezelf profileren, alle neuzen één kant op.
  • Workflow management
    • Doel en functie, processen, procesbeheersing, flowcharts, analyse workflow, verbeteren workflow
  • Afsluiting blok
    • Presentatie realisatie CM-productie in eigen bedrijf
BLOK 5
Aftersales
  • Projectmanagement
    • Aflevering en afronding project naar klant, Aflevering en afronding project naar team, nacalculatie, evaluatie.
  • Marketing  
    • Productontwikkeling intern en extern, aftersales.
  • Afwikkeling klachten
    • Omgaan met kritiek, oplossen klachten, slechtnieuws gesprekken.
  • Onderhoud/nazorg
    • Aanbieden van onderhoud (sla), nazorg product, eventueel implementatie product bij klant.
  • Afsluitende opdracht 

De prijs van de cursus bedraagt € 4.295,- per persoon (exclusief btw, inclusief examen en catering).

Extra kosten voor herkansingen:
Herkansingsexamen praktijkcase € 325,00
Opnieuw aanbieden portfolio € 215,00

GOC wijst je graag op de financiële voordelen waar je als bedrijf in de creatieve industrie van kan profiteren. Klik hier voor meer informatie over de kortingen en subsidies die van toepassing zijn op ons aanbod.

Groepsgrootte
Maximaal 12 personen.

Cursusduur en studiebelasting
De opleiding bestaat uit 12 dagen en één examendag.

Toetsing en afsluiting
De toetsing van de gecertificeerde cursus Crossmedia Adviseur bestaat uit het samenstellen van een portfolio en een praktijkexamen in de vorm van een praktijkcase. Tijdens het praktijkexamen presenteert en verdedigt de cursist de praktijkcase. De cursist krijgt na succesvolle beëindiging het branche erkend GOC-certificaat Crossmedia Adviseur. Bij onvoldoende resultaat krijgt de cursist de gelegenheid de verschillende examenonderdelen te herkansen. Hieraan zijn extra kosten verbonden.

vragen?

Bel of mail gerust naar onze medewerkers verkoop binnendienst.

binnendienst@goc.nl
0318-53 91 29    
                                                                                  
 

Cursusdata

  • GOC (Veenendaal) donderdag, 23 mei 2019